Chatbot voor fotografie
Tegenwoordig zijn er steeds meer fotografen online te vinden. Op een website van een fotograaf kun je bijvoorbeeld reviews van een fotograaf vinden, voorbeelden van gemaakte foto’s, of er wellicht een visagist bij mogelijk is. Doormiddel van een chatbot kunnen er verschillende antwoorden worden gegeven. Bijvoorbeeld een beschikbare datum voor een fotosessie, een locatie, het aantal personen, wat de kosten gaan zijn, welke mogelijkheden er nog meer zijn en nog veel meer! Een chatbot kan hierbij ondersteunen om snel en makkelijk een vraag te beantwoorden en informatie te verstrekken.
Wat houdt een chatbot in?
Door een chatbot te gebruiken op je website neem je een stukje over van de klantenservice van de fotograaf. Klanten kunnen namelijk ook via deze manier hun vragen stellen in plaats van per telefoon of e-mail. Wanneer de klant een chat stuurt in de chatbot wordt er een geautomatiseerd antwoord terug gegeven door de robot. De antwoorden van deze geautomatiseerde chats zijn te vinden in het kenniscentrum die zijn opgesteld door onze chatspecialisten. De chatbot kan op deze manier vragen terugstellen aan de klant om tot een zo concreet mogelijk antwoord te komen. Door het gebruiken van chatbot krijgt de klant heel snel antwoord op hun vraag hierdoor wordt de klanttevredenheid gestimuleerd.
De toegevoegde waarde van een chatbot voor fotografen
De chatbot verhoogt een website van een fotograaf. Vragen worden namelijk uit hand genomen waardoor de fotograaf bijvoorbeeld zelf meer tijd heeft om andere werkzaamheden uit te voeren. Ook is er minder menselijke interactie nodig aangezien de vragen worden beantwoord worden door een robot. Het levert ook nog eens het gemak op voor de klant. De vraag die zij hebben wordt namelijk direct beantwoord. Zij hoeven dus niet te wachten op antwoord op de mail. Die verhoogt zoals net al aangegeven de klanttevredenheid bij de klanten.